Exspectare

L’èxit de qualsevol esdeveniment, acte, trobada de persones, és conseqüència de l’expectativa que en tinguin els que hi assisteixen. Hi ha altres factors que en determinen l’èxit, però l’expectativa és la clau.

En un negoci, si vols satisfer el client, has de donar unes expectatives del teu servei o producte adequades a la realitat. No fer-ho i crear una expectativa de qualitat (per exemple) més alta de la real pot tenir resultats immediats o a curt termini, però resultarà la més nefasta inversió de futur (el client marxarà emprenyat, no tornarà i en farà una prescripció terriblement negativa).

En política, prometre més del què un estar en condicions de fer pot donar uns resultats d’entrada, però acabarà sent una estratègia horrorosa a mig termini. Tanmateix, en aquest cas s’ha de comptar amb el sorprenent misteri de l’oblit de l’elector i dels informadors que ajuda a matisar-ne l’impacte negatiu.

Entre les persones, aparentar allò que no s’és serà també una aposta per l’impacte a curt termini, però una veritable aposta per a la solitud a llarg termini. Decebre les expectatives motivades dels amics, la família, la parella o els coneguts és una manera extraordinària d’anar-hi perdent el contacte i la bona relació.

La bona administració de la creació d’expectatives és una de les claus de l’èxit en tots els terrenys de la vida de les persones humanes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *