RNC: la nova tendència en Business Strategy

Segurament molts haureu sentit parlar de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) de les empreses. Com de qualsevol altre camp del món dels negocis se n’ha escrit molts llibres i se n’ha fet moltes teories. Té el seu interès, però segurament és tan sols la sistematització i la teorització d’unes pràctiques que ja es practiquen des de fa molt temps. Un dels casos més clars de RSC històric és l’Obra Social de les caixes d’estalvi. Tal com deia hi ha moltes teories sobre com aplicar-la, com classificar-la i com sistematitzar-la. Se n’ha fet molts diagrames. Alguns els adjunto a continuació.

Però tal com anunciava el títol, vull parlar d’una nova tendència en Business Strategy que s’anomena Responsabilitat Nacional Corporativa (RNC). Hi ha algunes empreses que ja l’han començat a aplicar i que són capdavanteres en aquest model responsable. La RNC és pròpia dels països amb situacions d’ofec econòmic, cultural i polític per motius de desencaix nacional i sotmetiment sistemàtic. En el cas català les empreses que es responsabilitzin de la viabilitat econòmica i social del seu entorn estan treballant clarament pels seus interessos i la millora de la seva rendibilitat i eficiència. Evident com és que la sobirania comporta una millora de la competitivitat de l’empresa, és una senzilla regla de tres demostrar que l’empresa que treballi d’una manera o d’una altra per contribuir a la consecució d’aquesta sobirania estarà contribuint a la seva major competitivitat i el seu rendiment empresarial.

Estic treballant en l’elaboració d’un model o mètode de RNC que permeti sistematitzar aquesta pràctica a moltes més empreses del país. Si teniu algun suggeriment, no dubteu a enviar-me’l. Especialment si a la vostra empresa practiqueu alguna acció estratègica semblant.

4 comments On RNC: la nova tendència en Business Strategy

  • Ei! Molt interessant aquesta proposta! Gairebé podria ser un certificat “ISO” nacionalment compromès. Estaria molt bé que determinats empresaris el comencessin a lluir amb orgull i que no amaguin el cap sota l’ala com en la manifestació de l’1D. Així que, en la mesura de les meves possibilitats, miraré d’ajudar-t’hi. Ja hi pots comptar!

  • …mmmm

    mmm…

    No acabo de comprendre el tercer diagrama… ¬¬

    Per quan un traductor japonès-català?

    ^^ ànims amb l’elaboració del teu model. Segur que serà d’allò més interessant.

  • “Evident com és que la sobirania comporta una millora de la competitivitat de l’empresa, és una senzilla regla de tres demostrar que l’empresa que treballi d’una manera o d’una altra per contribuir a la consecució d’aquesta sobirania estarà contribuint a la seva major competitivitat i el seu rendiment empresarial”.

    Pere, aixó que pot semblar intuitivament evident pot ser, en cas de poder ho demostrar, una raó clau per plantejar ja obertament i discutir els arguments de l’independència.
    M’agradaria conèixer ejemples que justifiquin la tèsis que es proposa, pero poder influir, d’alguna manera, en les empreses en que treballo, en el meu cas una multinacional i un altre de transautonómica.

    Felip

  • Felip,

    Gràcies pel comentari. Prepararé un argumentari i una justificació d’aquesta afirmació que has seleccionat i la penjaré aviat. No puc assegurar tenir-ho fet entre setmana però, si no he pogut, ho penjaré el cap de setmana vinent.

    Gràcies!

    Pere

Leave a Reply to Marc Andrés Cancel Reply

Your email address will not be published.

Site Footer