Exspectare
En un negoci, si vols satisfer el client, has de donar unes expectatives del teu servei o producte adequades a la realitat. No fer-ho i crear una expectativa de qualitat (per exemple) més alta de la real pot tenir resultats immediats o a curt termini, però resultarà la més nefasta inversió de futur (el client marxarà emprenyat, no tornarà i en farà una prescripció terriblement negativa).
En política, prometre més del què un estar en condicions de fer pot donar uns resultats d’entrada, però acabarà sent una estratègia horrorosa a mig termini. Tanmateix, en aquest cas s’ha de comptar amb el sorprenent misteri de l’oblit de l’elector i dels informadors que ajuda a matisar-ne l’impacte negatiu.
Entre les persones, aparentar allò que no s’és serà també una aposta per l’impacte a curt termini, però una veritable aposta per a la solitud a llarg termini. Decebre les expectatives motivades dels amics, la família, la parella o els coneguts és una manera extraordinària d’anar-hi perdent el contacte i la bona relació.
La bona administració de la creació d’expectatives és una de les claus de l’èxit en tots els terrenys de la vida de les persones humanes.